Ensimmäinen viikko Saksassa! -Anni

Nyt on ensimmäinen viikko vierähtänyt Saksassa. Ensimmäinen viikko meni hurjan nopeasti ja meillä olikin paljon tekemistä.

Maanantaina lento lähti Helsinki-Vantaalta 16:30 ja olimme n. 18:00 paikallista aikaa perillä Düsseldofin lentokentällä, josta lähdimme junalla kohti Kölniä.
Kölniin saavuimme n. klo 20:00, josta suuntasimme suoraan hostellille. Päästyämme hostellille suuntasimme kauppaan ostamaan jotain purtavaa. Illalla ei oikein enää jaksanut mitään tehdä pitkän matkan jälkeen.

Tiistaina suuntasimme aamulla koulua kohti. Koululla saimme esittelykierroksen ja kävimme kahvilassa, kun koululla ei ollut ruokalaa tai kahviota. Pienen kiertelyn jälkeen menimme yhteen luokkaan, jossa tapasimme meidän host-nuoret ja muut ulkomaille lähtijät.
Meidät jaettiin 6 eri ryhmään ajatuksena, että olimme meidän host-nuoren kanssa samassa pöydässä muutaman muun saksalaisen kanssa. Esittelimme itsemme ja juteltiin englanniksi kaikenlaista mitä mieleen juolahti. Koululle oli tilattu myös meille pitsaa, jota söimme tutustumisien jälkeen!
Koululta menimme ostamaan meille bussi/junaliput, joilla pääsemme töihin ja kotiin.
Liput taskussa lähdimme suuntaamaan hostelille. Päätimme mennä vielä illalla shoppailemaan paikan ostoskadulle ja katsomaan katedraalia.

Keskiviikkona meidän oli tarkoitus mennä yhden luokan kanssa museoon, mutta museosta oli lähtenyt sähköt emmekä olleet saaneet siitä tietoa, joten se jäi välistä ja saksalaiset opiskelijat saivat lähteä kotiin
Tässä välissä suuntasimme starbucksiin kahville ja Millalla oli kuitenkin ollut varasuunnitelma ja suuntasimme yhteen toiseen museoon. Museon jälkeen alkoi olemaan jo nälkä ja ruokailupaikaksi valittiin kiinalainen.
Ruokailun jälkeen meillä oli ns. vapaa-aikaa eli lähdimme yllätys-yllätys shoppailemaan.
Illalla olimme vain hostellissa.

Tässä taiteilija oli laittanut kaviaaria pisteinä ja numeroinut joka ikisen pisteen

Torstai aamuna suuntasinne Kölnin katedraalille ja lähdimmekin kiipeämään katedraalin huipulle. Rappusia oli joku n. 500 ja korkeutta ihan huipulla oltaessa n. 100m. Rappuset oli tosi inhottava kävellä, koska ne oli kapeaa pyöröporrasta.
Alas päästyämme suuntasimme museoon, jossa työntekijä kertoi meille arkkitehtuurin muuttumisesta. Museon jälkeen saimme ns. vapaa-aikaa ja lähdimme syömään muutaman host-nuoren kanssa McDonaldsiin. Aikamme juteltuamme ja syötyämme lähdettiin takaisin hostellille lepäilemään, että illalla jaksaa taas shoppailla.

Perjantaina meillä oli vapaa-päivä. Menimme päivällä shoppailemaan viimeiset ostokset Lauran, Miisan ja Sofian kanssa. Kävimme syömässä paikallisessa ravintolassa pitsaa ja pastaa.
Iltapäivällä mentiin hostellille vähän lepäilemään, kaikki tuntui olevan jotenkin hirveän väsyneitä ja pohkeet/reidet olivat aika kipeät.
Illalla vielä suuntasimme kaikki yhdessä muutaman host-nuoren kanssa kaupungille.

Lauantai aamulla perheet tuli hakemaan meidät. Siinä menikin koko päivä taloon tutustuessa ja sopeutumisessa, joka oli mun kohalla hieman haastavaa.

Sunnuntaina oltiin sovittu Sofian kanssa, että menisin käymään hänen luonaan. Päätimme kuitenkin mennä käymään Miisan luona, kun asui kävelymatkan päässä. Päivä/ilta meni tosi mukavasti ja oli tosi kiva nähdä tuttuja naamoja, rankan lauantain jälkeen.